Досить рання весна цьогоріч у черговий раз завчасно оголила ще одну з важливих та болючих для комунальників проблем: зійшов сніг, а разом з ним у багатьох місцях на дорогах міста «поплило» й дорожнє покриття. Звісно ж, можна було б втішитися тим, що якість доріг вже не один десяток років залишається предметом підвищеної уваги чи, скоріше, занепокоєння не тільки в нашому місті чи області, а й загалом в державі. Їх ремонтують, однак якихось істотних змін ми не бачимо й продовжуємо нарікати на жахливі ями та вибоїни. А в результаті – численні аварії, втрата часу на поїздки, завчасна амортизація транспортних засобів, відтак і здорожчання перевезень та збільшення споживання пального. Однак всі ж ми хочемо їздити хорошою дорогою, а якщо й ходити, то щоб по рівненьких тротуарах. Про це ми й говорили в актуальному інтерв’ю із заступницею начальника Ніжинського управління житлово-комунального господарства та будівництва Світланою Сіренко.
-Світлано Анатоліївно, за словами першого заступника міського голови Федора Вовченка, з яким ми вели розмову на цю важливу злободенну тему, лише 80 кілометрів міських доріг мають тверде асфальтоване покриття, все решта – це старий макадам, дороги з відсипкою або ж звичайні грунтівки. Зрозуміло, що про будівництво нових доріг з твердим покриттям наразі навіть мова не йде. На жаль, воєнний стан диктує нам інші важливі пріоритети. І все ж тема якісних та безпечних доріг у місті теж є актуальною для мешканців та влади. У грудні минулого року, приймаючи бюджет Ніжина, депутати проголосували за виділення коштів на утримання міської дорожної інфраструктури у належному стані. Чи можуть ніжинці сподіватися, що це питання буде у пріоритеті серед інших ключових завдань в роботі міської влади на цей рік?
– Звичайно. Оскільки дотримання правил дорожнього руху є важливою складовою безпеки на дорогах, а саме цим, на жаль, нерідко «грішать» як водії, так і пішоходи, створюючи аварійні ситуації й навіть потрапляючи у дорожньо-транспортні пригоди, то, проінспектувавши ситуацію, за погодженням зі правоохоронними органами ми вирішили замінити частину старих дорожних знаків та встановити нові. Вже відбулися тендерні процедури, підписані договори. На ці роботи з міської скарбниці виділено 500 тисяч гривень. Додам, що наведення ладу в дорожньому господарства це не наше особисте бажання чи примха – після комісійного обстеження за участю правоохоронних органів наше управління торік було отримало близько десяти вимог на усунути виявлені недоліки, поновити діючі та встановити нові дорожні знаки. Наразі вже і в цьому році також маємо кілька вимог на встановлення одинадцяти нових дорожних знаків.
У продовження теми організації безпеки руху на дорогах міста зазначу, що у травні ми знову проводитимемо роботи по оновленню дорожньої розмітки: п’ятдесятикілометрової повздовжньої та 2800 кв.метрів поперечної (пішохідні переходи). Торік на це було виділено понад мільйон гривень, цього року плануємо справитися за дещо менші кошти.
За прямим зверненням депутатів міської ради по цільовому виділенню коштів також заплановані роботи з облаштування тротуару біля тринадцятої міської школи. Разом з депутатами та директором школи обстежили територію й вирішили, що доцільним буде облаштувати 300-метровий відрізок до вулиці Ветхинська. Зараз готуємо відповідні розрахунки.
-Звісно ж це хороша новина для мешканців прилеглого до школи мікрорайону. Та хотілося б щось обнадійливого почути й мешканцям інших вулиць…
–На поточний ремонт міських доріг у цьому році заплановано виділити двадцять сім мільйонів гривень. Це безпосередньо ямковий ремонт вулично-шляхової мережі, у тому числі й з укладанням суцільних карт, ремонт внутріквартальних доріг та ремонт доріг без твердого покриття з відсипкою. Але цьогорічний ремонтний сезон наші будівельники-дорожники розпочнуть з, на жаль, на сьогодні однієї з головних вулиць міста. Це вулиця Овдіївська й веде вона до скорботної святині – Алеї Героїв на фрунзенському кладовищі, де знайшли свій Вічний спокій наші мужні земляки воїни-захисники. На це з міського бюджету виділено 4,5 мільйонів гривень згідно зробленого проекту.
Автор: Максим Решетнік
Фото з мережі