Першу знакову перемогу в інтелектуально-освітньому змаганні отримав цей сільський заклад загальної середньої освіти у конкурсі «Назад у майбутнє:моя школа у 2033 році». Проходив цей конкурс у рамках участі Бобровицької громади в швейцарсько-українській програмі EGAP «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади».
У освітньому конкурсі брали участь 70 шкіл з різних громад, серед яких немало великих міських закладів середньої освіти, та звичайна сільська Рудьківська школа виявилася кращою за багатьох із них, тож її учнівський та педагогічний колективи отримали дорогу нагороду: STEM-лабораторію.
Днями в Рудьківському ЗЗСО I-III ступенів відбулася презентація цієї незвичайної лабораторії для розвитку сучасної освіти. У сільську школу, де у дві зміни навчаються 99 учнів, приїхали на урочистий захід: заступник міського голови Юлія Петренко, координатор з цифровізації регіонів Програми EGAP Сергій Гунько, координатор Чернігівського регіонального відділення Програми EGAP Юлія Масляна, завідувач сектору цифрової трансформації міської ради Віта Маленька, в.о. начальника відділу освіти міської ради Олена Дурицька, керівники закладів загальної середньої освіти Бобровицької громади.
Презентація освітньої лабораторії розпочалася хвилиною мовчання за упокій трьох випускників школи: Олега Старикова, Володимира Макаренка і Сергія Бишкіна – та інших воїнів, які віддали своє життя за свободу й щастя українського народу.
Учні школи в присутності великої кількості дорослих гостей бажали їм і собі: «Хай буде мир в Україні!», «Живи, Україно, на квітучій землі нашій рідній!», «Нам потрібне мирне небо, синє-синє, без вибухів і граду куль!..».
Директор школи Наталія Данько прокоментувала мирні заклики й побажання дітей. Виповнилося 10 років з дня заснування в школі учнівської волонтерської організації «Ватра». Ініціювала й організувала цю групу заступник директора з виховної роботи Валентина Миколаївна Ридзель. З першого дня, а він співпав з початком воєнних дій російських військ проти України в 2014 році, рудьківські школярі активно долучилися до плетіння маскувальних сіток, виготовлення окопних свічок, проведення благодійних ярмарків, збору продуктових наборів, потрібних речей на передову. З Рудьківської школи волонтерська допомога відправлялася на Донеччину, Херсонщину, Харківщину та в інші куточки України, де захищали рідну землю АТОвці. Волонтерський загін «Ватра» й досі продуктивно працює на допомогу бійцям ЗСУ. Тобто учні не тільки просять миру, а й старанно його наближають.
Після такої вступної презентації ювілею «Ватри», учасники заходу зайшли й до STEM-лабораторії для розвитку сучасної освіти. Нагадаю, що й цей сучасний цифровий комплекс не з неба впав і не якийсь благодійник подарував, він одержаний як нагорода за перемогу в складному конкурсі.
Куратори міжнародної Програми EGAP Сергій Гунько і Юлія Масляна були у захваті, коли вчителі школи Марина Солдатова і Дарина Пастух показали учнівські вироби на спеціальному складному принтері, а також змодельованих сільськими дітками двох працюючих роботів.
– Заступниця міського голови Юлія Петренко подякувала нам за те, що на розвиток цифрової освіти в школах Бобровицької громади наша Програма витратила десь три мільйони триста тисяч євро, – поділився враженнями від побаченого в сільській школі Сергій Гунько. – По правді сказати, я вперше почув цю цифру. Бо для мене і моєї команда головним є не кількість потрачених благодійних грошей, а реальні результати від їх освоєння. Знову ж, щиро признаюся, коли збирався їхати в Рудьківську школу, не очікував, що побачу такі вражаючі результати. Щоб за такий короткий час учителі з учнями так глибоко й майстерно освоїли робототехніку, виготовили велику кількість цифрової продукції на дуже складному принтері 3D.
Роботу на складному цифровому обладнанні першими вивчали досконало вчителька географії та інформатики Марина Солдатова і вчителька фізики та математики Дарина Пастух. Кілька уроків вони взяли дистанційно, їздили на заняття у спеціальні центри, постійно використовують наукові програми з Інтернету. Тож за навчання колег й учнів взялися вже належно підготовленими. Неабияку мотивацію до освоєння програм з розвитку сучасної освіти показали й учні, тому й було чим здивувати координаторів швейцарсько-української програми, також усіх гостей на презентації. Кожен з них одержав сувенір, видрукуваний на спеціальному принтері.
Господарі презентації STEM-лабораторії пояснили гостям, що нове цифрове обладнання, зокрема спеціальна лабораторія, сприяють залученню учнів та педагогів до науково-дослідницької й експериментальної роботи, заодно й популяризації STEM-освіти.
Координатор Програми Сергій Гунько запропонував керівникам закладів загальної середньої освіти долучитися до освоєння роботи STEM-лабораторії, яка вже освоєна в Рудьківській школі, але потребує й подальшого вдосконалення та розвитку. Цим можуть зайнятися й учителі та учні з інших шкіл Бобровиччини, одержавши ази науки не бозна-де, а в своїй громаді. Дивись, підготовленим легше буде вигравати й відповідні гранти для обладнання цифрової лабораторії в своїй школі. Про це вели мову директори шкіл і на неофіційній нараді після презентації лабораторії робототехніки.
Григорій Войток