У Ніжині – поштовий колапс: на деяких дільницях не розносять газети та пенсії. Раніше теж траплялися подібні випадки, але вони були поодинокими. Як правило, після звернення громадян ситуація швидко налагоджувалася. Зараз – інше. Кажуть, що листоноші масово звільняються через мізерні зарплати і високу завантаженість. В результаті страждають пересічні ніжинці…
З 1 квітня, тобто вже понад місяць, містяни, яких обслуговує відділення поштового зв’язку №8, не отримують ані кореспонденцію, ані пенсії. За ними треба ходити особисто.
Кілька тижнів тому завітала до поштового відділення і журналіст Nizhyn Post.
Працівниці Укрпошти люб’язно пояснили (до цих жіночок претензій немає; вони сумлінно виконують свої обов’язки; дуже переживають за ситуацію, яка склалася), що нині газети і пенсії розносити нікому – звільнилися відразу дві листоноші. Поки що заміни їм не знайшли.
Тому поштарі просять передати сусідам і знайомим, щоб за можливості ОСОБИСТО приходили до відділення за пенсіями та періодикою. Отакої! А якщо людина працює і не має можливості щотижня ходити за газетою на пошту? Звичайно, вихід є: люди просто перестануть передплачувати періодику і все. Бо розбірки щодо того, чому так сталося та хто винен, відбирають чимало часу і нервів.
Пенсіонери тим паче не схочуть ходити на пошту і з’ясовувати стосунки. Краще не передплачувати газети зовсім. Особливо – місцеві. Складається враження, що керівництво Укрпошти влаштовує такий варіант розвитку подій. Хоча редакції платять Укрпошті за доставку. Для редакцій, які ледь-ледь виживають в умовах сьогодення, це чималі кошти. А для Укрпошти, вочевидь, це не гроші, а сльози. Тому за ці кошти не варто навіть і “поворушити пальчиком”.
Дивна ситуація. Раніше Укрпошта плідно співпрацювала з редакціями газет, обидві сторони були зацікавлені у передплаті. Але віднедавна, видно, щось пішло не так…
А, між тим, люди все ще хочуть читати місцеві газети. Особливо – пенсіонери. Їм ті інтернети “до лампочки”. Їм пресу подавай! А її немає… Відбирають у людей останній ковток свіжого повітря.
За пенсіями теж просять приходити особисто у поштове відділення. Напевно, забувають, що серед пенсіонерів чимало інвалідів та людей старшого віку. Їм важко зробити зайвий крок по власній кімнаті – не те, що чимчикувати до відділення пошти. Ну переведуть діти пенсії своїх батьків на банківські картки. Що від цього виграє Укрпошта?
Кілька днів тому журналіст Nizhyn Post вдруге завітала до відділення поштового зв’язку №8. Ситуація, на жаль, не змінилася. Навіть за рекомендованими листами треба теж приходити особисто.
Працівниця пошти, з якою журналісту вдалося перекинутися кількома словами, ніби відчувала свою провину, намагалася якось згладити ситуацію. Сказала, що керівництво активно підшукує заміну листоношам, навіть оголошення подали в Центр зайнятості. Поки безрезультатно.
Довелося пояснювати, що суть навіть не в тому, що Укрпошті бракує кадрів, а в тому, що досі НЕМАЄ ЖОДНОГО ОГОЛОШЕННЯ про те, що відбувається, ані на офіційних інформаційних ресурсах, ані – елементарно! – на дошках оголошень. На звернення громадян, відправлених на електронну адресу, Укрпошта не реагує. А що робити людям, скажіть? Вони мають право отримувати СВОЄЧАСНУ ДОСТОВІРНУ ІНФОРМАЦІЮ! Чи не так?
Автор: журналіст Nizhyn Post Валентина Савчук