Відновлення шляхопроводу через залізницю поблизу Ніжина на Чернігівщині перетнуло “екватор” та наближається до фінальної стадії.
52-метрова мостова споруда, підірвана у березні 2022 під час російського наступу на регіон, забезпечувала логістичне сполучення одразу трьох областей – Чернігівської, Київської та Сумської, інформує прес-служба генпідрядника ГК «Автострада». Через її руйнацію, водіям доводиться долати довгий та незручний об’їзд.
Мостобудівельники працюють на об’єкті з першої половини липня 2023 року. Щойно команда мостовиків виконала наступні роботи:
- влаштували монолітну розподільчу плиту та два тротуари на наново змонтованому балковому прогоні 3-4;
- влаштовали монолітний ригель, бокові стінки та підфермники на проміжній опорі 2. Протягом двох ночей з 8 по 10 листопада на опорах 2 та 3 змонтовані балки центрального прогону.
У зв’язку з тим, що гілка залізниці під шляхопроводом діюча, монтаж відбувався у спеціально відведені години, т.з. “вікна”, під час яких Укрзалізниця знеструмлювала контактну мережу 27 000 вольт та призупиняла рух потягів на цій ділянці.
Незалежний інфраструктурний оглядач, член Національної Спілки журналістів України Павло Авдокушин, що стежить за ходом відбудови, коментує:
“Об’єкт це доволі простий але, в той же час, – вкрай важливий для регіональної та місцевої логістики. Споруда має 52 метри завдовжки та 3 балкові прогони. Вибухом були суттєво пошкоджені всі опори, прогони обрушилися донизу, одночасно перервавши і автомобільне сполучення, і перегородивши залізницю.
Якщо рух потягів після деокупації області вдалося швидко відновити, то відсутність мостового переходу через залізницю суттєво ускладнює життя водіям, збільшує вартість перевезень. На сьогодні мостовики вже відновили першу та четверту крайні опори та відбудували наново другу та третю проміжні, включно з одним ростверком. Щоб безпечно працювати та якомога менше залежати від “вікон” Укрзалізниці, – довелося переносити дві лінії електропередач напругою 10 000 вольт.
На початку жовтня автострадівці змонтували балки на крайньому прогоні 3-4 – це в бік Батурина. Я щойно повернувся з будмайданчика, де в ніч з 8 на 9 листопада фільмував монтаж балок найдовшого центрального прогону 2-3 над колією. На прогоні 3-4 вже забетонована плита і на ній працював кран, що здійснював монтаж. Загальна вага крану з балкою та такелажем на цьому монтажі складала десь до 100 тонн. І новий прогін таке навантаження успішно витримав!
Робота велась у часових вікнах, що «Укрзалізниця» надає для монтажу. За дві ночі змонтували всі 7 балок прогону. Формула прогонів шляхопроводу: 15-21-15 (з “копійками”) метрів. А невдовзі хлопці готуються і на прогін 1-2 ставити балки, які вже прибули на майданчик», – каже Павло Авдокушин.
Відкриття руху на шляхопроводі заплановане на кінець грудня цього року.
Наприкінці літа та ж таки “Автострада” на замовлення Служби відновлення у Чернігівській області поновила асфальтне покриття на ділянці дороги протяжністю 5 км. від шляхопроводу в бік Батурина, яка поки що закрита для руху. Хоча на ній була безліч вибоїн, але ремонт вдалося провести “малою кров’ю”: основа та нижні шари дорожнього одягу були в придатному стані, тож замінили новим модифікованим асфальтобетоном лише верхній шар.